Herrefred! I går ble vi nesten spist av en elg!!!

09:09

Sjekk han her da! Vi dro nemlig på tur i går vi. I tjukkeste bærumsskogen. Og, der møtte vi jo til og med kongen. Han sto og så litt pjusk ut der innimellom buskene, så vi holdt oss godt på avstand, men vi måtte jo stoppe og beundre ham litt. Det ER jo ikke hver dag man møter skogens konge sånn kloss på (selv om det har hendt meg før - opp til flere ganger. Jeg er jo fra Nord-Norge, og har oppholdt meg MYE i skauen sammen med hestene opp igjennom livet, og da møter man også elg). 

Jeg tror han syns vi var noen raringer som forstyrret matroen på denne måten. 

 Så skjedde det noe. Lille prinsesse ble litt i overkant vågal, og skulle bare liiiit nærmere. Det hele var jo SÅ spennende. (hun fikk selvsagt ikke lov til å gå nærmere, men av og til blir ørene litt lengre enn de burde - (bare se på dem - de er til og med BLÅ!), og da er det ikke så lett å få med seg alt. 


 Elgen ble SUR! 
  
Det ble Otto og. Han sa klart i fra at flokken min, den kødder du IKKE med! Så elgen holdt seg rolig mens vi andre gjemte oss litt bak noen trær - sånn for sikkerhetsskyld. 
Så tusla vi videre og snakket litt om disse lange ørene. Og så kom dagens beste sitat. 
"Men mamma. Hvis jeg for eksempel hopper utfor en kant, og lissom svever i lufta og angrer, Da Da tenker jeg bare DET ER FOR SENT! Og så går det bra". 
For et fantastisk syn på livet. Det går alltid bra lissom. 

Så, det gikk faktisk helt fint. Elgen valgte å ta følge med oss et lite stykke på veien (bak oss med god avstand. Vi lurte jo litt på om han kanskje ikke helt var i form, siden han ikke var redd oss (de pleier å være redd folk nemlig). Så fikk vi feira morsdag og Valentines sammen i skauen i år...til og med sammen med skogens konge. Det var litt morro (og litt skummelt) det. 

Lille prinsesse har tatt blide av mammadamen. Outfitten består utelukkende av ting jeg allerede hadde i skapet. Skibukse, ullgenser, boblevest og egenprodusert lue. 

Nå hadde jeg egentlig tenkt å lage et innlegg om blomster, kake og presanger, men syns dette var mye mer spennede å fortelle om. Er ikke hver dag en treffer en konge på selveste morsdag og valentines. Og, ikke ble vi spist opp av elgen heller (elg spiser jo ikke folk!). Jeg bare fant på en tullete overskrift for å se om flere klikket seg inn og leste da;)...Bazinga!

Tenker det kommer kake og blomsterinnlegg senere i uke jeg. Akkurat NÅR det blir, tja det vet ikke jeg. Jeg blogger jo bare når jeg har tid og lyst, og akkurat det første der, se den er litt skjelden vare om dagen. 

Har du gjort noe morsomt i helgen da? Legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet om du vil. 

Smil fra Ann Sissel

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.