Når ikke alt går som det skal får en være litt kreativ

20:33


I dag sto trening på planen, og min plan var at jeg skulle dra på Crossfit, som jeg pleier på onsdager. Men, onsdag er også treningsdag for småfolket her i huset, og akkurat denne onsdagen var pappamannen ikke hjemme og kunne ta i mot når avlegger kommer hjem fra sin trening, så da fikk mammadamen improvisere litt. For, trene, ja DET hadde jeg tenkt til å gjøre uansett. Pokker ta, nå var jeg jo endelig i gang igjen lissom! Haha...Hverdagslogistikken ja!

De her - de greide jeg nesten ikke å løfte med to hender i fjor på denne tiden. Nå løfter jeg en i hver hånd som bare det. DET er morro det!!!
Så, på med treningstøyet og ned i kjellerstua (som egentlig ligner mer på et lager for tiden enn en stue, men det får jeg snakke mer om en annen gang). Der nede har nemlig pappamannen vekter og sånn derre slynge med kroker i taket for slyngetrening. Jeg har egentlig ikke helt satt meg inn i hvordan man bruker slyngene ennå, men de skal visst være veldig bra. Tror de er fine til stretching, så det skal jeg jammen meg finne ut av.


Til disse slyngene finnes det masse duppeditter man kan sette på, og vi har "ringer". Eller, de ligner jo mer på en slags stigbøyle, men de funket fint til Ring Rows, så jeg hang opp, stilte inn og kjørte på.


Før jeg begynte la jeg en plan. Jeg visste at jeg hadde et sted mellom 30-45 min på meg om jeg skulle rekke en dusj også før lillefrø kom hjem, så det var greit med en kort og intens økt i dag tenkte jeg.

Økta så sånn her ut.
Oppvarming ca 4 min: 10x5x5 burpees & 10x5x5 Squats. Ble god og varm av disse, og gjorde såklart annenhver, så de ble i intervaller. Jeg DIGGER intervaller, for da merker man ikke at man plutselig har gjort 80 knebøy på litt under en halvtime lissom.

Hovedøka ble sånn her: 6 runder på tid: 19 min
10 ring rows
10 pushup (på kne - har ikke nubbetjangs på vanlig enda)
10 squats (på slutten la jeg på vekt og holdt først de lilla 2,5 kgs manualene og så  de som var litt tyngre)
10 situps.




SE!!! Antydning til muskel der oppe ved skuldra der ♥! Må innrømme at jeg nok trives mye bedre BAK kamera enn foran, men må jo forsøke å dokumentere prosessen. Har ikke vært flink å ta bilder underveis, men skal skjerpe meg. Sånn for min egen del. Det gir utrolig stor motivasjon å KJENNE progresjon, og nesten enda litt til å SE at det skjer ting som er kult med kroppen. 

Så, alt i alt, strålende fornøyd med dagens innsats. Da orker jeg å sitte stille å kontorjobbe litt til denne uken. Har nemlig en del som må gjøres, og som jeg rett og slett MÅ sitte stille for å få gjort. Haha! Appropos DET! Her har jeg masse fancy kameragreier, men når jeg har "fri", så blir det lissom iphonen som trekkes frem for sjølfiane og sånn...Så, bildekvaliteten blir litt deretter...Ja, ja...bedre enn ingen bilder da:) 

Smil fra Ann Sissel 

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.