Streets of Oslo

21:22


Denne uken er det vinterferie på østlandet. Vi har vært noen dager på fjellet - forteller om det i et eget innlegg tenker jeg - og resten blir her i nærområdet. Pappamannen må jobbe litt, og siden jeg har mulighet for hjemmekontor, jobber jeg litt innimellom, men har egentlig tatt helt fri denne uken. Det er bare akkurat i år jeg har en 2.klassing som jeg kan være så heldig å tilbringe tid med. Om noen få år tenker jeg at mamma ikke er den kuleste å være med, så man må være tilstede. Her. Nå. Så da blir det sånn. Jeg tenker at jeg har hele livet å jobbe på - mens lille prinsesse bare er liten NÅ. 

I går reiste vi inn til Oslobyen. Jeg syns Oslo er en så vakker by. Når vi kommer ut av t-bane stasjonen og kommer opp på overflaten føles det alltid litt som å komme til et helt annet land. Det er nok "storbyluktene" som gjør det. Og det er så hærlig! Jeg trenger altså ikke reise langt for å få feriefølelsen... ♥ Så det var det vi hadde denne dagen - litt ferie.


Når vi er i Oslobyen, så er det så koselig å unne seg noe vi normalt ikke kjøper til vanlig. Så vi tuslet ned på Olivias på Aker brygge og spiste pizza. Der har de kjempegod glutenfri pizza, som både jeg og lille prinsesse liker. Pappamannen kom ned fra sin jobb og joinet oss for lunchen, så det ble veldig koselig. 


En annen ting som er godt når vi er i Oslo er Smoothie. Vi har jo Smoothie Exchange på Sandvika også, men det er ikke hverdagskost. Så, vi var to lykkelige jenter da vi hadde funnet oss en slik en på deling. De er så forfriskende, og er man bittelitt sulten så hjelper den på det og. 


Jeg har jo alltid med meg kamera i veska. Og denne gangen fikk jeg laget noen "gatebilder" i farta også. Det er alltid så morro! Må sette av litt flere dager til å bare rusle rundt å lage slike bilder. De beskriver vår samtid, og jeg syns det er veldig morro. Noe helt annet enn det jeg gjør til vanlig.








Når vi er i Oslo, er det et sted lillemor alltid vil inn å titte hos. Lush på Karl Johan. Jeg husker første gang jeg gikk inn i en Lush-butikk. Det var i Aberdeen, og jeg hadde aldri sett så mange fine såper på en gang. Det er vel omtrent sånn lillemor også har det - hver gang ♥ 
Såpene her er ikke av de billigste, så det er ikke alltid at hun får lov til å kjøpe noe, men av og til gir mammadamen etter, og sier ja. Denne gangen fant vi en badebombe som farger badevannet blått, og som kan knekkes i flere biter, sånn at en får den til å vare litt lenger. Da går det an tenkte mammadamen. Uansett er denne butikken en opplevelse for alle sansene. Det lukter så innmari godt der inne, og alle såpene er så utrolig vakre. Jeg fikk såklart laget noen bilder (jeg spør alltid om lov inne i butikker altså).



 Skal jeg ha den eller den mamma....? Valgets kvaler...For når man bare kan velge en, og alle er like fine, blir det ikke så lett. Hun landet på den til høyre...



Og, så fikk vi se en badebombe i aksjon. Denne var ganske kul. Det bruste og bobblet i vannet...og så ble det glittereffekt i vannet også. Jeg tror bomben het Twilight - det samme som favorittdukken til lillemor.


 Nede på brygga fant vi en butikk som solgte franske makroner. Vi delte en - med blåbær. Lille prinsesse har dilla på blått om dagen, så da ble det blå makron. Må få hevet meg i bakinga og laget noen slike igjen snart. De blir jo så gode! og så kan man bare oppbevare dem tørt og kjølig så kan de ligge en stund.


Han her tror jeg at jeg har fotografert for noen år siden også. Må lete litt i arkivene. Jeg ELSKER at gatemusikantene lager fin musikk på gatene. Får sånn følelse av Paris da .  

Hva har du gjort i vinterferien da? Er det vinterferie der du bor nå?

Smil fra Ann Sissel 

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.