Å finne seg selv

09:16



I dag klikket jeg meg inn i bloggen til Anne Brith. Der skriver hun om "prosjekt Anne Brith". Rett og slett om å ta hensyn til seg selv. Dette innlegget traff meg litt. Fordi før var jeg ikke flink til akkurat det. Å lytte til hva JEG ville. Og å handle ut fra det, og ikke bare danse etter alle andres pipe. Jeg er en "Flink Pike". Det jobber jeg fortsatt mye med. Å ikke skulle være så fordømt flink hele tiden. Jeg er redd for å gjøre feil, men den som ikke gjør feil, våger heller intet, så jeg gjør såklart masse feil. Men, jeg må slutte å være så redd for det. Det har tatt meg mange år, og en skikkelig smell i veggen for å komme hit. Kroppen sa i fra - jeg hørte ikke etter. Nå lytter jeg.

Jeg er ikke helt i mål, men har et mantra jeg ofte sier til meg selv. "Jeg klarer akkurat det jeg vil klare. Og klarer jeg det ikke, så enten vil jeg det ikke nok, eller så må jeg finne en annen vei mot målet enn den som virker uoverkommelig". Og, jeg trenger ikke være så innmari flink for å komme dit jeg vil heller. Jeg må bare fokusere på hva JEG vil. 

Bare det å sette seg mål med bakgrunn i hva JEG vil, er av og til dritskummelt - for en flink pike. Men, det er på tide å gi janteloven et ballespark og å fokusere mer på akkurat det. Hva vil JEG? Det er ikke egoistisk. For, når jeg har det bra, så har de rundt meg det også bra. Det man sender ut reflekteres oftest tilbake til en selv. Det er forresten noe å tenke på hvis du syns alle rundt deg er sure en dag....hvordan er du selv? Oftest er man ikke i strålende humør selv om man opplever verden litt grå. 

Så, derfor - prøver jeg alltid å møte verden med et smil. Ikke et kunstid et, men et smil som kommer fra det stedet jeg er akkurat nå. Der jeg tenker "jeg kan klare alt i hele verden!". Man blir jo glad av sånne tanker ikke sant ♥ Som Pippi sier "Det har jeg aldri gjort før - det er jeg sikker på at jeg kan klare". Jeg ELSKER den setningen!


Ønsker deg en strålende fin dag!!
Smil fra Ann Sissel 

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.