Kortison mot allergi - vil det fungere tro?

20:07


Nå begynner tiden med tett nese, tørre øyne og en ubeskrivelig tretthet som nesten får meg til å gå i dvale på denne tiden av året. Allergisesongen er i gang for fullt.

For noen år siden fikk jeg tips fra min bror, som er MEGALLERGISK...og bonde...(ja jeg vet - er så glad han har funnet noe som hjelper) om at det fantes råd. Men, jeg har jo glemt dette de gangene jeg har vært hos legen på "riktig tid av året". I år skulle jeg tilfeldig vis innom legen, og da husket jeg å ta opp dette. Jeg har i grunn gått og hanglet siden januar - og når jeg tenker meg om så så jeg skudd på trærne allerede da, så det har helt sikkert en sammenheng. Litt som følelsen av å skulle få feber, men så blir det aldri feber - og så blir det aldri bra heller. Så, ikke har jeg fått trent som jeg vil, eller noe, jeg har lissom bare spart alt av krefter til å fungere på jobbe. Og sånn kan en jo ikke ha det i lengden.

Så, i går, da fikk jeg rett og slett en sprøyte i stumpen. Men kortison. Jeg syns det jo egenltig høres skummelt ut - for en skal ikke spøke med kortison, men nå må jeg bare så om jeg finner noe som hjelper her. Kan jo ikke gå i dvale hele våren og sommeren. For, det starter ofte her rundt januar/februar ish... og så flater det ut ca. mid juni og så blusser det opp igjen i august når burota kommer. Så - hele våren og sommeren der nesten. Så, nå er jeg spent. Tror jeg merker litt forskjell allerede, men sov litt dårlig i natt, så er litt trøtt og tørr på øynene, men jeg tror det bare er derfor.

Så, nå x jeg fingre for at dette hjelper. Det hadde i såfall vært gull.

Smil fra Ann sissel - Som er dedd i desa om dagen...

You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.