10 gode grunner for å teste Crossfit

08:59


I følge denne artikkelen finnes det 10 gode grunner til å teste Crossfit.

1. Det er morro!
2. Du finner koselige mennesker og et godt miljø i Crossfit-samfunnet.
3. Resultater
4. Overrask deg selv
5. Livstilsendringer
6. Det er billigere enn terapi
7. Merkbar økt energi
8. Treneren din
9. Do more, suck less
10. Se bedre ut naken:).

Du må nesten klikke deg inn på linken å les artikkelen for å få "the big picture" (den er bra!), men jeg skal fortelle litt hva jeg tenker om disse 10.

Nr. 1 er definitivt helt sant. Jeg har aldri vært glad i trening. Jeg har gjort det fordi jeg MÅ - eller du vet, følte at jeg måtte. Nå er det sånn at jeg lissom blir helt rastløs når jeg ikke rekker de øktene jeg normalt går på. Det er noe som mangler. Og, uansett hvor hard økt jeg går til - så GLEDER jeg meg. Hver. Eneste. Gang!

Nr. 2 stemmer også - i allefall der jeg trener. Jeg føler meg alltid velkommen, og alle er så koselige. At alle hilser på alle nye før en økt gjør også sitt til for å styrke dette.

Nr. 3 Tja...i dag har jeg på meg en bukse jeg ikke husker sist jeg kunne ha på meg...og jeg startet med dette i Juni 2015. Jeg aner fortsatt ikke hva vekta viser, men NOE har i allefall skjedd. Jeg har også mer energi, og livet er rett og slett bare litt lysere lissom.

Nr.4 HELE TIDEN! Jeg glemmer ikke, vi skulle løfte - Jeg husker jo aldri hva de øvelsene heter - men det var over hodet. Push clean tror jeg det var. Og jeg la på og la på vekt. Og var like overraska hver eneste gang vektene lissom bare "spratt" opp der de skulle. Og så sier hun som var partneren min på akkurat den øvelsen: " Du BLIR skikkelig overraska du!!!?!". Ja, det er akkurat det jeg blir, og det er SÅ GØY - hver eneste gang:)

Nr. 5 Akkurat her har jeg jo egentlig ikke endret så mye annet enn at jeg bar begynt å bevege meg mer to-tre ganger i uka. Men, når det er sagt, så startet jeg en endring da jeg for noen år siden fant ut at jeg ikke tåler gluten, og jobber hele tiden med å finne mat og et kosthold som passer for meg (og helst familien min, for lager jeg først middag, så må jaggu alle kunne spise den samme maten). Jeg oppdaget Paleo for en stund siden, og det tror jeg nesten fortjener et helt eget innlegg, men google det gjerne så lenge. Men, over til treninga igjen. En av de tingene jeg merker godt etter at jeg starta crossfittreninga er at cravings for sjokolade nå er nesten helt borte. Og sukker. Og smågodt...Og det er SÅ merkelig! For det spiste jeg alt for ofte og alt for mye av før, men nå er det egentlig ikke så ofte jeg tenker over at det er noe jeg "MÅ" ha lenger. Og det er jo veldig fint - i allefall for kroppen min. Jeg har visst bytta sukkercravings ut med treningscravings ser det ut til...ikke dumt ikke dumt.

Nr.6 Jeg merker at jeg blir så himla GLAD når jeg får trent. Jeg sover bedre, tankene er klarere, og hodet fungerer rett og slett bedre. Så, ja...det funker på topplokket også. DET merker jeg særlig godt nå som jeg ikke har fått trent like mye og like jevnlig som det sporet jeg var inne i før julerushet satte inn her. I kveld er jeg i gang igjen, og jeg GLEDER MEG!!!

Nr.7 JA! Og sånn energi har jeg aldri fått av trening før. Kanskje når jeg holdt på aktivt med hest, men fortsatt på en helt annen måte. Jeg blir lissom så "lett"...og sprudlende inni meg.

Nr.8 Haha! Helt klart. For når du trener Crossfit får du personlig oppfølging igjennom hele timen. Det er ikke som en er vant til på treingsstudio der en hermer etter en "leder". En får hjelp til å gjøre øvelsene riktig og ros underveis. Og, så hjelper man hverandre litt underveis i økta der det trengs. Det er jeg så uendelig takknemlig for ♥ Det er utrolig hva et "BRA" kan gjøre for hodet midt i en økt.

Nr.9 Nettopp.

Nr. 10 Haha! Ikke mitt hovedmål med treningen - de finner du egentlig i teksten over her - men en hyggelig bonus, det er det jo. Særlig når en kan ta frem gamle klesskatter som ikke har passet på en stund.

Så - Just try it!

Smil fra Ann Sissel




You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Er så glad for at du overbeviste meg å prøve :-)) takk :)

    SvarSlett

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.