Gjenbruk, miljø og mote - #closetgems

13:17

Veske funnet på loppis for veldig lenge siden.
Jeg skal på mammafest i kveld, og roter i skapet for å finne noe å ha på meg. Spennende!

Jeg er ingen fan av Januar. Lufta går lissom litt ut av meg akkurat denne mnd. Kanske er det alle forventningene til det nye året, alt som skal gjøres - alle nye begynnelser - som rett og slett tar luven av hele januar. Jeg liker oftest ting som de er. Jeg liker ikke de store omveltningene i livet, men jeg setter stor pris på alle de små tingene jeg opplever hver eneste dag. Mest av alt liker jeg nok at ting er som de pleier å være - så lenge det er bra da. 

Men, jeg har brukt Januar til å tenke litt. For, januar er også den måneden jeg shopper. Det er salg over alt, og man kan finne ting man kanskje ellers ikke hadde tatt seg råd til akkurat da. Så det har lurt seg noen skatter inn i kles- og skoskap denne januaren også. Men, så merket jeg - utrolig at DET skulle komme som en overraskelse da, men det gjorde det visst - at disse skapene, de begynner å bli fulle. Kanskje på tide å begynne å slite ut, i stede for bare å kjøpe nytt? Så, men det i tankene har jeg bare handlet ting som gjør at jeg kan få brukt det jeg allerede har i skapene mere. Klær og sko som vil passe til det jeg har fra før, og som jeg kanskje bruker for sjeldent. 

Jeg vil ikke kalle prosjektet mitt for kjøpestopp, heller en moderering av forbruk. Å tenke seg om et par ganger ekstra før en handler noe. Og å tenke - passer dette til noe jeg har fra før. Blir jeg å bruke dette mye eller lite? Det gjelder å tenke selv og å tørre å ikke nødvendigvis følge strømmen hele tiden. Sett en ny standard! PS! Brukt er kult, og omsøm /redesign er i vinden som aldri før! 

Det som er ganske morsomt er at de siste par ukene også har dukket opp saker som er veldig relatert til dette, både i media og i postkassa mi. For eksempel lå det et magasin som het Infinitum (linken går til siden deres, som jeg nå fant ut handler om panting - og det er jo en god sak i seg selv. Jeg er ikke sponsa eller noe altså - bare liker å dele) sammen med siste utgave av et av motemagasinene jeg abonnerer på. Der står det masse om gjenbruk, og de har en superkul moteserie med klær "fra skapet". Jeg bare digget den, og det bekreftet i allefall at mine tanker rundt dette er noe vi kommer til å høre mere om i tiden som kommer. 

Så, det jeg tenkte var...har du lyst til å være med? Kanskje vi kan gjøre noe morsomt sammen, samtidig som vi oppdager nye skatter i skapet, og "redder jorda" litt samtidig? Greier du å kombinere "genseren som ble kjøpt på salg sommeren 1989" med noe annet morsomt - enten fra skapet eller om du må - butikken? Post bilder av det du finner i skapet, og hvordan du velge å style det og bruk hashtaggen #closetgems, så vil vi etterhvert bygge en fin inspirasjonswall på Instagram. 

Kult ikke sant!

Ønsker deg en fin helg så lenge!
Smil fra Ann Sissel 


You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.