Bursdagshelg - En skikkelig god kake

10:28


Denne helgen feirer lille prinsesse bursdagen sin (ikke på dagen dog). Tenk det. Snart er det hele åtte år siden vi ble velsignet med en vakker, klok og fantastisk liten jente...Mammahjertet er så stolt at det av og til kjennes ut som om at det skal sprekke. TENK at vi skulle være så HELDIG! For, det er ingen selvfølge å få barn. Sånn er det bare. Så jeg er evig takknemlig for dette lille barnet - som ikke er så lite lenger - som beriker livene våre på så uendelig mange plan.

Så, i dag har jeg tatt halve dagen fri. Jeg skal mekke kake. Pappamannen og prinsessebarnet har allerede laget bunnene - ja, du leste riktig. Forteller senere hva slags kake det blir. Så jeg skal pynte og ordne. Og, så skal jeg lage minimuffins - eller cupcakes om du vil. Jeg ELSKER å pynte disse, så jeg gleder meg.

Kaken på bildet laget jeg til morsdag/Valentines i år, og så har jeg helt glemt å skrive om den. Den ble så utrolig god! "En sunnere ostekake" heter den. Jeg fant oppskriften på bloggen til Caroline Berg Eriksen - syns hun har så utrolig mange fine oppskrifter, og jeg inspireres ofte der både til middager og alternative søtsaker der. Fordelen er jo at lavkarbo-kosthold ikke innheholder gluten, og det er lite til ingenting sukker, noe som jo også er bra for min Glutenintolerante kropp som jeg prøver å få i litt bedre form. Du finner oppskriften her. jeg kombinerer i all hovedsak lavkarbo-kosthols og Paleo-kosthold fordi det ikke brukes glutenholdige produkter i disse. Paleo kan du lese om f.eks. her. Sarah har bloggen paleoliv, og skriver godt om akkurat det.

Ønsker deg en riktig fin helg!
Smil fra Ann Sissel







You Might Also Like

0 kommentarer

Popular Posts

Like us on Facebook

©Ann Sissel Holthe | cahsmereandcamera.blogspot.com. Drevet av Blogger.